24 Januari 2010

Stormreaders : MLM mengikut syariah


salam ukhuwah buat semua.
saya sebenarnya masih baru dalam dunia stormreaders ini dan masih mencari2 ilmu dan info berkenaan program ini..dan hari ini, alhamdulillah sya menjumpai satu info yang sangat berguna dari laman sesawang telaga biru Sdn Bhd.. saya akan copy dan pastekan di sini dgn niat untuk ingatan saya sendiri dan juga mungkin blh memberi manfaat pada anda semua insyaAllah...jom kita hayati dan fahami bersama..
  1. Stormreaders adalah anak syarikat Telaga Biru Sdn Bhd bertujuan untuk menggalakkan kaum bumiputera khususnya umat Islam untuk menjadi usahawan yang berjaya. (insyaAllah kita sama2 mendapat manfaat dan berjaya menjadi usahawan yang bertakwa..)
  2. Ia mengendalikan (program 1) Affiliate Program -program jualan & pengedaran produk Telaga Biru menerusi sistem online oleh ahli Stormreaders dan(program 2) Distributor Partner - program MLM yang dikenali sebagai Stormreaders Network .( saya telahpun menyertai kedua2 nya sekali alhamdulillah..jadi pada sesiapa yang mahu mendapat tajaan dari saya, sangat2 dialu2kan..insyaAllah saya akan bantu setakat yang saya mampu..kita sama2 bina kejayaan dan ketakwaan bersama...)
  3. Sesiapa sahaja boleh menyertai kedua-dua program tersebut. ( ya..xkira umur berapa, kerja apa dan dimana jua..anda bleh menyertainya..hanya dengan niat yang betul dan usaha serta doa yang berterusan..Allah pasti membantu...amiin..)
  4. Program-program ini adalah 100% mengikut hukum syariah yang diselia khusus oleh Ustaz Zaharuddin Abd Rahman (http://zaharuddin.net/) -beliau tidak perlu diperkenalkan kerana beliau sangat sinonim dengan isu2 konomi Islam dan salah satu sbb utama saya tertarik untuk menyertai program ini juga adalah kerana beliau...
  5. Mereka yang ingin menyertai program ini akan diberikan penerangan serta kursus yang diadakan setiap hari di pejabat Stormreaders di Saujana Damansara, Selangor. Penerangan oleh staf Stomreaders tersebut adalah percuma. (yang ini sya belum lg berkesempatan megunjinginya krna lokasi agk jauh dari tempat saya...bila agknya akan diadakan di tempat saya yer...:)
  6. Produk yang digunakan dalam produk ini adalah buku, sesuatu yang belum pernah dicuba oleh mana-mana program MLM sebelum ini. Buat masa sekarang, semua buku terlibat adalah terbitan Telaga Biru. ( dan satu lagi, harga yang ditawarkan oleh program ini juga adalah mengikut harga pasaran..jika kita menyertainya hanya untuk diri sendri pun kita sudah dapat keuntungannya..)
  7. Pendaftaran untuk menjadi ahli biasa - [program (1)] ialah RM90 sahaja manakala pendaftaran untuk untuk menjadi pengedar [program (2)] bernilai RM390 sahaja (sangat berbaloi untuk kita melabur kerana modalnya sangat minima..dan produk yang kita dapat juga tidak ada tarikh lupu..insyaAllah berguna sepanjang hayat)
  8. Maklumat lanjut boleh didapati di sini:http://www.stormreaders.com/homepage/ atau boleh call terus di nombor 03-61418684. (ini no pejabat stormreaders..dan anda juga boleh menghubungi saya serta rangkaian2 saya untuk dapatkan perkhidmatan penjelasan yang mungkin anda kurang jelas..insyaAllah kami akan cuba membantu..)

kita hanya berusaha...Allah jua yang menentukan..jom tambah ilmu,jana pendapatan bersama...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan